Tehetséggondozás
Nevelőtestületünkben jelentős szerepet tulajdonítunk a tanulásban, a személyiségformálásban az önálló alkotó munkára nevelésnek, a tehetségek felismerésének, a jobb képességű gyermekekkel történő kiemelt foglalkozásnak, és a kis lépésekkel haladók hátránycsökkentésének. Gazdag nevelési-oktatási programkínálattal igyekszünk megfelelni a környezet elvárásainak. Az önképzés mellett rendszeresen veszünk részt szakmai továbbképzéseken, a nyílt tanítási napokon bemutató órákat tartunk, tanfolyamokat, versenyeket szervezünk, szakköröket vezetünk, s e mellett a hétköznapi munkánkra is lelkiismeretesen felkészülünk.
Kiemelt értéknek tartjuk közvetlen partnereink igényei, valamint hagyományaink miatt az idegen nyelvek (angol, német nyelv), testnevelés, dráma és az informatika tanítását, a tömegsportot.
A tehetséggondozás tantestületi munkamegosztása:
Programvezető: igazgató: bátorítás, segítés, ellenőrzés, értékelés, a téma napirenden tartása.
Tehetséggondozó koordinátor: megfelelő fejlesztő formák összegyűjtése, az elért eredmények elemzése a szakmai munkaközösségekkel együttműködve, a továbblépés útjainak kijelölése.
Tehetségműhely vezetők: átfogó programok készítése, órán és órán kívüli gondozás, folyamatosság, előrehaladás, hatékonyság ellenőrzése, forrásanyag biztosítása.
Szervezeti formák
A tehetségfejlesztéshez sokféle szervezeti forma alakult ki iskolánkban. A tehetséggondozás délelőtt sávos bontásban (idegen nyelvek) képesség szerinti csoportok, osztályon belüli csoportok, évfolyamon belüli csoportosítás, levelezős programok keretében történik.
Délután: tehetséggondozó műhelyek, szakkörök formájában valósul meg.
Alkalmazott módszereink, lehetőségeink:
– differenciált tanulásszervezés tanítási órán
– kooperatív technikák, cselekvéses tanulás
– interaktív tanulási technikák, internet, számítógépes oktatás
– önálló ismeretszerzés
– könyvtári kutatómunka
– prezentáció készítése
– levelezős versenyeken részvétel
– záróvizsga (ideg nyelv, magyar nyelv és irodalom tantárgyból)
A várható eredmények:
– a tehetséggondozó program következetes végig vitele
– képességfejlesztés, kreativitás
– sokoldalú személyiség-kibontakoztatás, pozitív személyiségi jegyek erősítése
– érzelmi, értelmi pozitív személyiségjegyek kialakítása
– a tehetséges fiatalok erős és gyenge oldalának fejlesztése
– a tehetséggondozó műhelyekben megszerzett tudást alkalmazzák tanítványaink tanítási órákon, órán kívül a mindennapi életükben
– motiváltság az önálló ismeretszerzéshez
– a tehetséggondozó műhelyek vezetői jó gyakorlatukat átadják a régió szakmai munkaközösségeinek
– pályaválasztási orientáció- szakirányú továbbtanulás
Célunk továbbá a versenyeredményeink (megyei 1-6., országos 1-10. helyezettek) számának növelése.