HATÁRTALANUL! 2019 ősz

Barangolások a Délvidéken

A HATÁRTALANUL program keretén belül iskolánk 7. b osztályos tanulói tanulmányi kiránduláson vettek részt Szabadkától Fiuméig, melynek célja a határon túli magyarság megismerése volt.

Az 5 napos kirándulás első állomása Palics volt, ahol ellátogattunk a Miroslav Antic Általános Iskolába.

Zomboron megtekintettük a zentai csatát ábrázoló festményt a Városházán, majd a napórát a piactéren. Utunkat Eszékre folytattuk, ahol az óváros gyönyörű épületei varázsoltak el mindannyiunkat: a Szent Mátyás templom, a Szentháromság tér, a vár, és a Dráva.

Zágráb felé vettük az irányt, a monumentális székesegyház és a Jellasics tér megtekintése volt a programunk. A szállásunk Szamoborban volt, ahol a várrom felkeresése volt a cél a 3. nap reggelén.

Tersattoba érkeztünk, ahol a Szűz Mária búcsújáró templomot és az egykori Frangepán család tulajdonában lévő várat látogattuk meg. Fiumébe érkezvén a  történelmi belvárosban sétáltunk. A magyar időben épült a piac, a színház, a Kormányzói Palota, az Adria-palota. Felkerestük a magyar feliratú kikötői bakokat és megkoszorúztuk a Baross emléktáblát.

A negyedik napunkon izgalmas látogatást tettünk a rijekai Torpedó Múzeumba, majd Abbáziában sétáltunk a tengerparton, felkerestük a Markusovszky Lajos 1848-49-es tábori főorvos utolsó lakhelyét jelző emléktáblát. Sétánk után hajókáztunk, mely nagyszerű élmény volt. Következő állomásunk Lovran volt, az ékszerdoboz óvárosban megtaláltuk azt a villát, ahol Feszty Árpád is elhunyt. A mozgalmas napunkat az esti Rákóczi vetélkedővel zártuk, különös tekintettel a szabadságharc déli végekhez való kötődéseivel.

Az 5. napon Varasdon felkerestük az Erdődyek várkastélyát, majd elindultunk haza.