JÓKAISOK LONDONBAN

2017. április 29. és május 07. között iskolánk néhány diákja Brugge – London – Disneyland tanulmányúton vett részt, amire iskolánk vezetősége adott lehetőséget.

Az útról az élménybeszámolókat hetedikes és nyolcadikos diákjaink így fogalmazták meg:

AZ ANGLIAI UTAZÁS

Kiser Anna 8.b

A buszos utazásunk után végre megérkeztünk Belgiumba, egy középkori kisvárosba, Brugge-be, ahol a város utcácskáin végigsétálva csodás dolgokat láthattunk. Szépséges csipketerítők köszöntek ránk a kirakatokból, kívülről láthattuk a Szent Salvator katedrálist és finomságokat, gofrit és csokoládét majszoltunk a főtéren.

A nap végén Franciaországban – Calais-ban – Formula 1-es hotelben aludtunk.

A következő napon komppal keltünk át Angliába és meglátogattuk a Leeds kastélyt, VIII. Henrik kedvenc kastélyát. A délutánt Greenwichben töltöttük, ahol megcsodálhattuk a városrész látványosságait, mint például a Cutty Sark-ot és a Tengerészeti Múzeumot. Ezt követően a Sheppey-sziget felé vettük az irányt, ahol négy napon keresztül szálltunk meg. Itt mobilházakban, az Északi-tenger mellett aludtunk.

A negyedik napon Londonba utaztunk, ahol megnéztük a London Eye-t, a Parlamentet, a Big Bent, a Westminster apátságot, a Trafalgar-teret. Láthattuk a Nemzeti Galériát, majd a Whitehallon és a Downing Streeten sétáltunk végig. Az ötödik napon Windsort látogattuk meg és a Természettudományi Múzeumot.

Az utolsó napunkat Angliában a Tower of London, a Madame Tussaud panoptikum, a British Múzeum és az Oxford Street felkeresésével töltöttük, ahova metróval jutottunk el.

Angliából a Csalagúton keresztül mentünk vissza Franciaországba, majd Párizsban rövid buszos városnézés várt ránk. Gyalogosan megnéztük az Eiffel-tornyot és egy szajnai hajókázáson vettünk részt. Napunk végén újra Formula 1-es hotelben töltöttük az éjszakát.

Másnap Disneyland volt a programunk, ami az utazásunk fénypontját jelentette. Szinte mindent kipróbáltunk, rengeteg izgalomban volt részünk ebben a varázslatos mesebirodalomban. Este fáradtan ültünk be a buszba és hazafelé vettük az irányt.

Összefoglalva: az utazás élményekkel teli volt. Megismerkedtünk három csodálatos ország kultúrájával, nevezetességeivel és az ott élő emberek szokásaival. Ez az utazás összehozott minket és önállóságra is tanított mindannyiunkat.

Lackó Sára – Domonkos Fanni 8.b

Az utunkat egy szombati napon kezdtük. Mindenki bepakolt a buszba és már indultunk is az átlagosnál hosszabb utazásra. Másnap megérkeztünk Brugge-be, ahol egy rövid délutánt töltöttünk el, amibe csak egy kis városnézés és finom, belga gofrizás fért bele. Visszasiettünk a buszhoz és továbbutaztunk Franciaországba, a szállásunkra. A szálláshelyünk aprócska volt, de csak egy éjszakát kellett ott lennünk.

Reggel korán keltünk és indultunk komppal Londonba. A kompon nagyon jó volt, elköltöttünk sok pénzt. Mikor megérkeztünk Angliába VIII. Henrik várát néztük meg,  ahol volt egy labirintus és mi sikeresen eltévedtünk. Ezek után újra buszra szálltunk és indultunk a mobil home-os szállásunkra, Sheppey szigetére. Jó kis lakóházak voltak, bár a szűk hellyel meg kellett birkóznunk. Közvetlenül mellettünk volt a tenger és így minden reggel gyönyörködhettünk benne, bár hideg volt és gyakran esett az eső.

Teltek a napok. Londonban megnéztük a Big Bent és felszálltunk a London Eye-ra is, ami nagyon jó volt, innen gyönyörű a kilátás nyílt a városra. 30 percig utaztunk rajta, de észre sem vettük, hogy olyan sokáig megyünk, nekünk  csak 10 percnek tűnt. Elmentünk a Buckingham palotához, ahol sajnos nem volt felhúzva a zászló. Ide hosszú séta után jutottunk el, már szinte nem bírtunk menni. Meglátogattuk a Madame Tussaud panoptikumot is. Ez is izgalmas volt, csak sok hírességet nem ismertünk fel.

Csalagúttal tértünk vissza Franciaországba. Párizsban megnéztük az Eiffel-tornyot és hajókáztunk a Szajnán. Üzleteltünk utcai piacosokkal is, ami vicces volt. Az utolsó napot a mesék birodalmában, Disneyland-ben töltöttük. Ezt nem mondhatjuk vidámparknak, inkább azért jó elmenni oda, mert amiket eddig a mesékben láttunk, itt minden életre kelt.

Összefoglalva jó volt ez az utazás. Láttunk különböző nemzetiségeket, megismerkedtünk az angol hagyományokkal, „élveztük“ az angol időjárást egy rövid ideig, sőt az utazás minket is jobban összehozott!

Váraljai Olivér – Rem Laura 7.a

Szombaton, az indulás napján igazából nem csináltunk semmi különöset csak utaztunk. Vasárnap délelőtt megérkeztünk Brugge-be, ahol végig sétáltunk szép utcákon, ettünk finom belga gofrit. Nekem személy szerint ez tetszett a második legjobban.

Másnap reggel már Calais kikötőjében voltunk, ahonnan komppal hajóztunk Angliába. Elmentünk a Leeds kastélyba, ami nagyon szép volt. Gyönyörű volt a kertje, tele madarakkal és szép növényzettel. Ezután Greenwich felé vettük az irányt. Ott ellátogattunk a Tengerészeti Múzeumba, ahol láthattuk Nelson admirális eredeti kabátját, és még sok érdekes dolgot. Láttuk a gyönyörű Cutty Sarkot is, ami egy régi, szép, teaszállító vitorlás hajó. Ezen a napon nagyon szép volt az időjárás. Nekem ez a nap tetszett a legjobban.

A negyedik nap volt az egyik legfárasztóbb nap. Egész napos londoni városnézés során megnéztük a híres London Eye-t, a Towert, a Parlamentet, a Big Bent, a Westminster Apátságot, a csodálatos Buckingham palotát, a Trafalgar Teret és még sok mást. Ez is egy nagyon jó nap volt. Kár, hogy itt nem volt annyira szép az idő, de legalább nem esett .

Az ötödik napon Windsorba látogattunk, a királynő hivatalos rezidenciájába. Főleg csak kívülről tudtuk megnézni, de láttuk a szoba nagyságú babaházat, amit a királynő édesanyja kapott ajándékba. Ezután a Természettudományi Múzeumba következett, ahol szintén rengeteg látnivaló várt, de engem leginkább a dinoszauruszok érdekeltek, hiszen gyerekkorom óta szeretem a dínókat. Míg visszaértünk a szállásra, addig filmeket néztünk a buszon.

A hatodik napon folytattuk London felfedezését, jártunk a Tower of London-ban, Madame Tussaud panoptikumában, a British Múzeumban. Jól éreztem magam, mert sok újdonságot láttam, de talán a Madame Tussauds tetszett a legjobban.

A hetedik napon várt ránk a Canterbury katedrális és a körülötte lévő varázslatos kisvároska, ahol vásárolni is tudtunk. Délután átkeltünk a csatornaalagúton és mentünk tovább Párizs felé. Párizsban megnéztük az Eiffel-tornyot és a Szajnán hajókáztunk.

A nyolcadik napon mentünk Disneyland-be, ami nagyon nagy területen fekszik és ahol rengeteg mindent ki lehet próbálni. Sajnos az idő nem volt nagyon kedvező a számunkra, mert néha esett az eső, de így is élveztük a park meseszerű, izgalomra csábító állomásait. A kilencedik napon elindultunk hazafelé. Én jól éreztem magam, remélem a többiek is úgy gondolják, hogy jó volt.

Az alábbi képek élményeinkről tanúskodnak:

1. Brugge  (1) 1. Brugge  (2) 1. Brugge  (3) 1. Brugge  (4) 2. Calais, komp (1) 2. Calais, komp (2) 2. Calais, komp (3) 2. Calais, komp (4) 2. Calais, komp (5) 3 Leeds (1) 3 Leeds (2) 3 Leeds (3) 3 Leeds (4) 3 Leeds (5) 3 Leeds (6) 4 Cutty sark (1) 4 Cutty sark (2) 4 Cutty sark (3) 5 Tengerészeti Múzeum (1) 5 Tengerészeti Múzeum (2) 5 Tengerészeti Múzeum (3) 6 Greenwich (1) 6 Greenwich (2) 7 London Eye (1) 7 London Eye (2) 7 London Eye (3) 7 London Eye (4) 8 Trafalgar Square (1) 8 Trafalgar Square (2) 8 Trafalgar Square (3) 9 Buckingham Palota (1) 9 Buckingham Palota (2) 9 Buckingham Palota (3) 10 St James Park (1) 10 St James Park (2) 10 St James Park (3) 11 Windsor (1) 11 Windsor (2) 11 Windsor (3) 11 Windsor (4) 11 Windsor (5) 11 Windsor (6) 12 Tower Bridge (1) 12 Tower Bridge (2) 12 Tower Bridge (3) 12 Tower Bridge (4) 12 Tower Bridge (5) 13 Tower (1) 13 Tower (2) 13 Tower (3) 13 Tower (4) 13 Tower (5) 13 Tower (6) 14 Madame Tussaud's (1) 14 Madame Tussaud's (2) 14 Madame Tussaud's (3) 14 Madame Tussaud's (4) 14 Madame Tussaud's (5) 14 Madame Tussaud's (6) 14 Madame Tussaud's (7) 14 Madame Tussaud's (8) 15  buszon 15 Sheppey, mobil home (1) 15 Sheppey, mobil home (2) 15 Sheppey, mobil home (3) 15 Sheppey, mobil home (4) 15 Sheppey, mobil home (5) 15 Sheppey, mobil home (6) 16 Canterbury (1) 16 Canterbury (2) 16 Canterbury (3) 16 Canterbury (4) 16 Canterbury (5) 16 Canterbury (6) 16 Canterbury (7) 16 Canterbury (8) 16 Canterbury (9) 17 Csalagút (1) 17 Csalagút (2) 17 Csalagút (3) 17 Csalagút (4) 18 Párizs (1) 18 Párizs (2) 18 Párizs (3) 18 Párizs (4) 18 Párizs (5) 18 Párizs (6) 18 Párizs (7) 18 Párizs (8) 19 Disneyland (1) 19 Disneyland (2) 19 Disneyland (3) 19 Disneyland (4) 19 Disneyland (5) 19 Disneyland (6) 19 Disneyland (7) 19 Disneyland (8) 19 Disneyland (9)