VILÁGOT JÁRTUNK – VILÁGOT LÁTTUNK: Brüsszel – London – Párizs

„Hetek óta vártuk azt a napot, hogy végre útnak induljunk azon a tanulmányúton, amit az iskolánk szervezett, és amelynek célállomásai Brüsszel, London és Párizs voltak. Az odafelé vezető út nagyon hosszú és fárasztó volt. A korai kelések is nehezen mentek, de minden egyes nap meghozta gyümölcsét élmények formájában.

A kint töltött idő minden helyszínét nagy izgalommal vártuk a kijelölt programokkal együtt. Brüsszelben láthattunk gyönyörű épületeket a főtér (Grand Place) körül, az Atomiumot és a Maneken Pis-t, ami egy híres, brüsszeli pisilő kisfiú szobor.

Első éjszakánkat egy francia Formule-1 Hotelben töltöttük, és örültünk, hogy végre ágyban alhattunk. Másnap hajnali 4-kor keltünk, majd indultunk Calais-ba, ahonnan a Dover-be tartó komppal keltünk át Angliába. Egyre több program várt ránk nap, mint nap, így hát minden este kellemesen elfáradva érkeztünk meg mobil home-jainkba.

Esténként közös főzések és történetmesélések fokozták a hangulatot. Mindenkinek más-más hely nyerte el a tetszését: vagy a London-Eye, Leeds kastély, Big Ben, Tower of London, Windsor kastély, Westminster apátság, Houses of Parliament, St. James’s Park vagy a Madame Tussaud’s, ahol viaszból készült híres emberekkel fotózkodhattunk. Láthattuk a királynő palotáját (Buckingham Palace) és a népszerű őrségváltást is.

Utolsó helyszínként Franciaországban Párizst látogattuk meg. Notre Mame, Louvre, Tuileirák kertje, Invalidusok Dómja, Diadalív, és az Eiffel torony szerepelt a programunkban.

Sokat gyalogoltunk, de megérte. Nagyon jól éreztük magunkat és rengeteg, felejthetetlen élménnyel gazdagodtunk. Tanáraink segítőkészen álltak hozzánk, néhány terhet levettek vállainkról. Új barátokra is találtunk az út során. Ezzel az utazással igen szépen zárhattuk a Jókaiban töltött 8 évet. Köszönjük Jókai!” /Tamáskovics Dorottya Lilla (8.b)/

„Erre az utazásra már hetek óta készültem. Már nagyon vártam, mert tudtam, hogy nagy élmény lesz. Végre eljött az indulás napja, emeletes buszra szálltunk és mi kerültünk az emeletre.

Az első éjszakát a buszon töltöttük, de nem nagyon aludtunk, mert a Szent Imre Római Katolikus Általános Iskola diákjaival beszélgettünk, akik szintén velünk utaztak és nagyon jó társaknak bizonyultak. Másnap délben megérkeztünk Brüsszelbe, ahol gyönyörű épületek vártak ránk, majd este Franciaországban egy Formule-1 Hotelben szálltunk meg. Reggel a kikötő felé vettük az irányt és komppal átkeltünk Angliába. Jártunk Canterbury-ben, Leeds-ben, de a legtöbb időt Londonban töltöttük. Láttuk az őrségváltást, a Big Ben-t, és felültünk a London Eye-ra. Persze megnéztünk még sok minden mást, de nekem ez a három volt a legérdekesebb. London után Párizs felé vettük az irányt, ahol egyetlen nap alatt gyalogosan nagyon sok nevezetességet kerestünk fel, majd az Eiffel toronyba küzdöttük fel magunkat mielőtt hazaindultunk. A hazafelé vezető út is izgalmas volt az új barátoknak köszönhetően.

Tehát nekem ez az utazás megmarad az emlékezetemben. Ajánlom mindenkinek, megéri elmenni, mert csodás dolgokat láthatunk.” /Gadus Fábián Armand (6.a)/

„Ez egy nagyon izgalmas, fáradsággal teli utazás volt, de megérte. Szombaton indultunk, éjszaka az autóbuszon aludtunk, majd a másnapot Brüsszelben gofri evéssel és nézelődéssel töltöttük. Hétfő reggel komppal keltünk át Angliába, ahol az elbűvölő Canterbury városkában sétáltunk (páran eltévedtünk), majd a Leeds kastélyban barangoltunk.

Az éjszakákat egy Londontól 2 km-re lévő Holiday Parkban töltöttük. Kedden egész nap városnézés volt Londonban. Izgalmas helyeket néztünk meg: London Eye, Big Ben, Buckingham Palota, őrségváltás, stb. A szerdai napot Windsorban töltöttük, ahol a királynő kedvenc rezidenciáját és annak ma is használatban lévő termeit látogattuk meg. Majd elmentünk a Természettudományi Múzeumba, ahol a természet szinte valamennyi élőlénye megtekinthető. A Természettudományi Múzeumba egyszer mindenképpen el kell látogatnia mindenkinek!

Szerintem az egyik legizgalmasabb nap a csütörtöki volt, amikor a Madame Tussaud-ba látogattunk, ahol a kedvenc énekeseinkkel, sportolóinkkal és híres emberek viaszmásával találkozhattunk. Nekem nem volt kedvencem, mindegyik nagyon tetszett, mert annyira élethűek, valóságosak voltak. Ezután az Oxford Street-en vásárolgattunk.

Pénteken a Tower-be látogatunk és Greenwich-ben is jártunk, ahol a nulla hosszúsági foknál pózoltunk. A szombatot Párizsban töltöttük, ahol felmentünk az Eiffel toronyba és onnan integettünk Nektek. Az utolsó éjszakát ismét a buszon töltöttük, majd végül vasárnap az esti órákban érkeztünk haza, Miskolcra. Egy héten keresztül csak mentünk és mentünk. Nagyon elfáradtunk, de megérte, mert cserébe nagyon sok szép helyet láttunk és életreszóló élményekkel gazdagodtunk.”  /Fürjes Eszter (7.a)/