Pizsamaparti az iskolában

A 4.b és a 7.b osztály egy vidám pizsamaparti keretében, egy estét és éjszakát az iskolában töltött.

A gyerekek izgatottan várták és folyamatosan kérdezték, mikor lesz. Napokkal előtte már lelkesen tervezgették ki hol fog aludni, kérdezgették milyen feladok, játékok lesznek.

Az este egy közös pizzázással indult, majd a negyedikesek csapatokat alkotva, állomásokon adtak számot a tanév kötelező olvasmányáról, ami Berg Judit: Rumini című könyve volt. A feladatokon keresztül olyan élményekkel gazdagodtak, amiről a későbbiekben is folyik a beszélgetés. Ki mit tud?, szabadulás a lakatok kinyitásával, tudósítás, bátorságpróba az iskola sötét udvarán, átjutás a labirintuson, közös tervezés, rajzolás, beszámoló, majd az osztályteremben alvás szőtte át az estét.

A felfedezés és a titkos kalandok öröme már előre lázba hozta a gyerekeket. Az este folyamán az álmosságot elnyomták a csillogó tekintetek, majd a hálózsákba kucorodva még éjfélkor is a „csúcsszuper” élményeiket duruzsolták a gyerekek.

Ezalatt a hetedikeseknél a közösségépítő játékok kaptak szerepet. „A gyermek a maga személyiségét olyan valódi közösségen belül tudja maximálisan kifejezni, melyet ő maga szolgál, és amely őt magát szolgálja.” (Freinet) Mindemellett „felelsz vagy mersz” valamint kártyacsata is volt, de természetesen a labirintus és a bátorságpróba sem maradhatott el. Az estét  a közös filmnézés zárta, ami egy olyan katarzist, maradandó hatást gyakorolhat, hogy még évekkel később is valódi emlékanyagot jelenthet.

Reggeli után, az érkező szülők egy fáradt, de élményekkel teli gyermeket vihettek haza.

 

Éliásné Lukács Judit 4.b és Molnár Andrea 7.b osztályfőnöke