Erdei táborban volt a 6.c

Péntek reggel indultunk Varbó mellé a Bagolyvár Erdei táborba.  Mikor odaértünk, elfoglaltuk a szálláshelyeinket és indultunk is egy kb. 8 kilométeres túrára, ahol különféle, gyönyörű barlangot láttunk. Este is túrázni mentünk a koromsötétben.

Másnap elsétáltunk Varbóra, ahol egy gyönyörű, felújított templomot néztünk meg, utána persze a cukrászdába is bementünk. Este megint számháborúztunk a sötétben, mert a 6.c-nél ez természetes! Később Andris apukája éjszakai barlangtúrára vitt minket. Jó volt, mert egy szakaszon terepjáróval mentünk. Mi a platón ültünk, dűltünk jobbra-balra. A barlangokban kúsztunk-másztunk, egyre kisebb lyukakon mentünk át, közben a denevérek 10 cm-re voltak tőlünk. Fogtunk medve csontot, aztán valahogy visszamásztunk a felszínre. Jó későn, éjfél körül feküdtünk le.

Vasárnap reggel még egy utolsót számháborúztunk és indultunk haza. Nagyon jól éreztük magunkat! Köszönjük!   /Domonkos Fanni 6.c/

A bagolyvári tábor

Első nap érkezés után egy 6-8 kilométeres túrán vettünk részt az osztállyal. A túrán 5 barlangot mutatott be nekünk az erdész bácsi, aki felvitt minket a hegyre. A túra végén érkeztünk Andó kútra, ahol a friss, üdítő vízből töltöttünk kulacsainkba és gyönyörködtünk a víz tisztaságában.

Miután visszaértünk a táborba mindenki fáradt volt, de egy kis pihenés után nagy örömmel fogadtuk a számháborút. A kijelölt táborészt nagy bokrok, farakások és egy patak borította. Sötétben tökéletes volt ott játszani és bujkálni.

Másnap reggel lementünk Varbóra, ahol a lelkész bácsi a varbói templom keletkezését mesélte el. Utána megnéztük a varbói Tájházat és ettünk a Bella cukrászdában pár nyalánkságot. Mikor visszaértünk, egyik osztálytársamnak, Ézsöl Andrásnak az apukája tartott az erdő-mező élővilágáról bemutatót. Késő este elmentük egy még nem annyira felfedezet barlangba, ahol denevéreket, cseppköveket, barlangi medve maradványokat láthattunk.

Vasárnap reggel kicsit szomorúan keltünk, mert el kellett hagynunk a tábort, de szívünkben megőrizzük örökké a tábori napok élményeit.

/Nemes Máté Levente 6.c/

Bagolyvári táborozás

Péntek reggel indultunk az iskolából 8 óra körül. Autókkal mentünk Varbón keresztül Fónagyságra, a Bagolyvárba. A megérkezés után mindenki megnézte a saját szobáját. Két fiúszobát és két lányszobát vettünk birtokba.

Miután berendezkedtünk a szobákban, autóval közelítettük meg az erdőt. A hegytetőn kiszálltunk és elvezettek minket különféle barlangokba, amiket sorra megcsodáltunk. Nagyon sok fénykép készült rólunk, főképp a Dante-pokla nevezetű barlangban.   Egy jót túráztunk és utána gyalog mentünk vissza a táborba, és közben megnéztük Andó-kutat is. Mikor visszaértünk, vacsora után számháborúztunk, pedig mindenki nagyon fáradt volt. Miután számháborúztunk, még éjszakai túrára is mentünk, ahol bátorságpróbán vettünk részt. Visszaértünk a táborba, lezuhanyoztunk és mindenki nagyon mélyen elaludt.

Szombaton reggeli után elindultunk gyalog Varbóra. Ott megnéztük a református templomot és a tájházat. A cukrászdát is meglátogattuk. A táborban ebéd után András apukája egy bemutatót tartott a növényekről, az állatokról és a Bükki Nemzeti Parkról.  Ezután pihentünk, majd vacsoráztunk és elindultunk éjszakai barlangtúrára. Az autó felvitt az erdőhöz minket, ahonnan gyalog mentünk a Kőlyuk barlanghoz. Ott négykézláb is kellett menni. Nagyon érdekes volt! Láttunk denevéreket, cseppköveket és medvecsontokat is. Elemlámpával világítottunk a sötétben.

Amikor visszaértünk már szinte éjfél volt, de nagyon izgalmas volt. Amint megérkeztünk lefeküdtünk aludni. Másnap reggel újult erővel számháborúztunk még a szüleink meg nem érkeztek. Mindenki csodás élményekkel tért haza a táborból. Alig várja mindenki a következő táborozásunkat.   /Wechsler Laura 6.c/

Bagolyvári táborozás

A 6.c osztály 2014. október 3-án, pénteken reggel, 8 órakor elindult Fónagyságra, a Bagolyvár Erdei Iskolába. Több kocsival mentünk, melyet osztálytársaink lelkes szülei biztosítottak.

Mikor megérkeztünk, már mindenki izgult, hogy milyenek lesznek a szobák. Gyorsan elfoglaltuk őket, kis pihenő után 8 km-es túrára indultunk az erdőbe. Egy nagyon kedves bácsi vezetett minket, megismerkedtünk több gombával és több barlangot is megnézhettünk. Visszafelé ellátogattunk a közelben található Andókútra. A táborban mindenki egyből a szobájába ment, hogy pihenjen egy kicsit. Nem sokkal később számháborúztunk egy nagyot. Teljesen kimerültünk a sok rejtőzködés, futás, kiabálás hatására. Még mindig kellett, hogy legyen bennünk erő, mert egyből indultunk éjszakai túrára, ahol, aki elég bátor volt, egy szakaszon kíséret nélkül is mehetett.

A második napon gyalog indultunk Varbóra, a Református templomba és a Tájházba. A templomban meghallgattuk a templom érdekes történetét. A Tájházban megismerkedhettünk egy régi parasztházzal belülről és kívülről. Ezek után még meglátogattunk Varbón egy nagyon „finom” cukrászdát, amit szinte kiürítettünk, mert mindenki sok sütit kért. Volt olyan, aki kettőt, sőt volt olyan is volt, aki hármat fogyasztott. Sütizés után visszamentünk a táborba ebédelni. Ebéd után még volt egy nagyon hosszú számháborúzásunk, aminek kezdetén mindenki nagyon izgult, mert ez volt az első nappali számháborúzásunk, és féltünk, hogy könnyebben ki tudnak ütni. Elég jól megoldottuk, mert volt még olyan is, aki felmászott a táborban található fákra. Következő programként egy osztálytársunk nagyon kedves apukája éjszakai barlangtúrát szervezett nekünk. Egy barlang olyan részébe is bejutottunk, ami le van zárva. Sok denevért, cseppköveket és barlangi medve csontokat csodálhattunk meg. A túráról kimerülten érkeztünk a táborunkba, mindenki egyből kifeküdt … még jó, hogy elérhető közelségben volt az ágyunk.

Utolsó nap összepakoltunk és számháborúzás közben vártuk a szülőket. Hazafelé is voltak, akik útközben megálltak a varbói cukrászdánál, mert a szülők meg szerették volna kóstolni a rengeteg finomságot, amiről meséltünk nekik.

Sok érdekességet láttunk, sokat tanultunk a minket körülvevő természetről, és élményekkel telve érkeztünk haza. Köszönjük Tünde néni!              /Zentai Petra 6.c/