Legyél te is jókais!

Jókai Mór Református Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Óvoda Alapfokú művészetoktatás iskolánkban Nagy Andrea Művészeti képzés a Jókaiban színjáték tanszak „A drámajátékok az emberépítést célozzák meg.” Ha össze akarnánk foglalni, hogy mit is jelent a dráma a tanításban és a tanulásban, azt mondhatnánk, hogy a dráma az emberi gondolkodás és a megismerés egyfajta eszköze. Nevezhetjük módszernek. Olyan módszer, mely a készségekre épít, feladata a személyiségformálás, a kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás, a közlés megkönnyítése. Ezek a készségfejlesztő játékok aktív részvételt és cselekvést követelnek minden játékostól. Az egész csoport együtt játszik, együtt részese egy alkotó folyamatnak. A tanév végére készülő kis előadásainknak minden csoporttag aktív, alkotó részese. Ez a közös alkotó folyamat, valamint a képesség és készségfejlesztő gyakorlatok elősegítik: -a kommunikációs képesség fejlődését, a közösségben való aktivitást, -az ön- és emberismeret gazdagodását, - a megfigyelőképesség és képzelőerő fejlődését, -alkotóképesség, önálló rugalmas gondolkodás kialakulását, -összpontosított, megtervezett munkára való szoktatást, -a szabálytartást, helyzetfelismerési és döntési készséget, - a gyermekek mozgásának, beszédének tisztaságát, szép kifejező voltát, - a szereplési bátorságot, hiszen meg kell szoknunk, hogy bizonyos cselekedeteinkben el kell tudnunk viselni a nyilvánosságot. A drámával nem szerepeket osztunk, sőt még csak nem is leszünk színészek sem rendezők, mindösszesen annyit teszünk, hogy játszunk és a játék apró eszközeivel emeljük ki magunkat a szürke hétköznapokból és a játékon keresztül tanulunk úgy, hogy közben nem vesszük észre a tanulást, mint folyamatot, csak az eredmény. Erősíti a gyermek vállalkozói készségeit, a csapatban való

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIzNzg=