Felejthetetlen 9 nap Európában

Itt jártunk!

Brüsszel – London – Párizs

1. május elején egy fantasztikus utazáson vehettünk részt, osztályfőnökünk – Mészáros Ágnes tanárnő – szervezésében.

A hosszú buszon töltött órák után és a pihentető alvást követően nagyon szép időjárással fogadott minket Brüsszel. A macskaköves utcákon sétálva megtekintettük főterének gazdagon díszített, híres épületeit, s megismerkedtünk a róluk szóló legendákkal. Megcsodáltuk a Szent Mihály Székesegyházat, sétáltunk a hangulatos utcákon, majd a Atomium látványa bűvölt el minket.

A nap izgalmait egy franciaországi szálláson kipihenve másnap nekivágtunk a La Manche csatornának, és Dovernél a legendás fehér sziklák megpillantása után a szigetországban találtuk magunkat. Egy középkori kisvárosba Canterburyba vezetett utunk, ahol megcsodálhattuk a város katedrálisát és nevezetességeit. Majd következett Leeds kastélya és pompás kertjének látványa. Az itt lévő sövénylabirintusból kivezető utat mindenki nagyon gyorsan megtalálta és így többször meg is ismételhette. Kellemesen elfáradva elfoglaltuk szállásunkat, a Temze torkolatánál fekvő szabadidőparkban.

Négy napon keresztül ismerkedtünk London nevezetességeivel. Ez idő alatt voltunk a Big Bennél, felültünk a London Eye-ra, sétáltunk a Tower falai között, megtekintettük a koronázási ékszereket, megnéztük a Buckingham Palotát, a Madame Tussaud’s viaszmúzeumot, hajókáztunk a Temzén, csodáltuk a British Múzeum és a Natural History gyűjteményét. Greenwichben, a 0. hosszúsági kört jelző vonal előtt fényképezkedtünk. Sétáltunk a St. James Parkban, és a Trafalgár téren, ahol Nelson admirális szobra nézett le ránk.

Ámultunk Stonehenge köveinél a körkörösen elrendezett kőtömbökből és földsáncból álló monumentális őskori építmény megalkotásának körülményeit és célját találgattuk. Utána Windsorban a világ egyik legnagyobb jelenleg is használt kastélyában gyönyörködhettük, ahol II. Erzsébet nyáron gyakran tartózkodik. Megtekintettük a Westminster Apátságot, ami London legjelentősebb műemléke építészetileg és történelmileg is, hiszen ez a királyok koronázási és temetkezési helye is. Megfigyelhettük Harry herceg esküvőjére való készülődést, a boltok polcain fotókat, csészéket. Sétáltunk a Piccadillyn London egyik híres terén és láttuk az embereket, ahogy ebédidőben, a napsütéses kellemes melegben pihennek.

Gyorsan eltelt a négy nap és már indultunk is tovább Franciaországba a Csalagúton át Calaisba. Itt is volt bőven látnivaló a Diadalív monumentális építményét tekintettük meg, jártunk Párizs legismertebb és legelőkelőbb utcájában a Champs Élysées-n. Tovább haladtunk a Concorde térre és a Tulileriák kertjébe, ami nagyon fontos északi csomópontja Párizsnak. A Notre Dame gazdagon díszített gótikus falai között, a faragott kőcsipkék által nyújtott pompa, bámulatos volt.

Utána Párizs legmagasabb pontjáról a Sacre Coeurtből (Szent Szív- bazilikából) letekintettünk a városra, és eközben egy kora nyári zápor frissítette a levegőt, miközben a hegy legendájának történetét hallgattuk.

Az Eiffel torony sokunk ’bakancslistáján’ szerepelt. A Montparnasse toronyról letekintve a városra, ott állt az „Öreg Hölgy”. Alig hittünk a szemünknek. Az 1889. évi világkiállításra készült 324 méter magas toronyhoz rengeteg történet fűződik. Nehezen búcsúztunk…

És el sem hittük, hogy eljött az utolsó nap, Disneyland. Bár az idő eleinte esős volt, nem szegte kedvünket. Az öt elvarázsolt helyszínből álló park mesés volt. Mindenki boldogan mesélte a hullámvasutak adta élményeket, vagy a színes látványos felvonulást, illetve a mozi és az animációk világába való barangolást.

Még fel sem ocsúdtuk és már indultunk is haza. Szavakkal ki sem lehet fejezni, hogy milyen élményt adott nekünk ez a kilenc nap, mindenkinek csak ajánlani tudjuk, hogyha teheti megtapasztaljon egy ilyen utat.

Boholy Marcell, Galambos Dávid, Herczeg Jázmin, Kocsis Janka, Kovács Herta, Lajgut Attila, Medve Kristóf, Nagy Lili, Partizer Adrián, Técsi Patrícia, Madaras Melinda, Lindák Krisztina